Indukcijas gada dalībnieki tiekas otrajā pieredzes dienā
Lai gūtu ierosmi turpmākajam darbam, 3. maijā Indukcijas gada projekta dalībnieki viesojās izglītības iestādēs Ozolniekos un Jelgavā, vēroja mācību stundas un nodarbības, piedalījās seminārā un praktiskās aktivitātēs, un pat baudīja uz ugunskura pagatavotu zupu.
Aizritot pēdējam mēnesim Indukcijas gada atbalsta projektā, 2023./2024. mācību gada dalībnieki – jaunie skolotāji – vasarīgi saulaino dienu pavadīja kopīgās aktivitātēs, rodot jaunas ierosmes darbam, kopā ar domubiedriem gūstot pozitīvas emocijas un izkāpjot no ikdienas rutīnas.
Vispirms 3. maija rītā Indukcijas gada dalībnieki devās pieredzes apmaiņas dienā uz Ozolnieku pirmsskolas izglītības iestādi “Zīlīte” un Jelgavas Centra pamatskolu, kur mērķtiecīgi vēroja mācību stundas un nodarbības. PII “Zīlīte” un divās tās filiālēs dalībnieki nodarbību vērojumus fokusēja uz komunikācijas formām un darba organizāciju, kāda tā tiek veidota Montessori pedagoģijas pieejā. Savukārt Jelgavas Centra pamatskolā skolotāji vēroja matemātikas un dabaszinību blokstundas, kur vērošanas fokuss bija stundas struktūra, jēgpilnas mācīšanās process un klasvadības metodes. Paldies atsaucīgajiem pirmsskolas, sākumskolas un pamatskolas skolotājiem, kas laipni uzņēma savās nodarbībās, un paldies PII “Zīlīte” vadītājai Laurai Klegerei-Dortānei un Jelgavas Centra pamatskolas direktorei Agitai Ozoliņai par viesošanās koordinēšanu.
Pēc refleksijas par izglītības iestādēs novēroto visi dalībnieki tikās PII “Zīlīte” mājīgajās telpās un piedalījās kuratores Lauras Klegeres-Dortānes vadītajā seminārā “Kā konstruktīvi vērot nodarbības? Montessori filozofija”.
Dienas turpinājumā PII “Zīlīte” komanda bija parūpējusies par gardām, uz ugunskura pagatavotām pusdienām un pēcpusdienā aicināja dalībniekus uz praktisku nodarbību mežā, ko vadīja sporta skolotāja Dace Kauliņa un mūzikas skolotāja Anete Ozola, daloties ar radošām un iesaistošām metodēm.
Dažas dalībnieku atziņas un iespaidi par gūto pieredzi:
- Ieguvu idejas aktivitātēm dabā kopā ar bērniem, vēlētos vēlreiz apciemot Ozolnieku PII, jo valdīja pozitīvisms un jautrība.
- Ieguvu jaunas metodes un spēles, kuras izmantot savā pedagoģiskajā darbā.
- Pasākums PII “Zīlīte”, tiešam aizraujošs piedzīvojums, kuru gribas atkārtot! Man bija interesanti, jautri un es ieguvu gan zināšanas, gan jaunas idejas. Ceru, ka spēšu veidot tādu noskaņu arī savām nodarbībam, lai bērni nāk ar jautājumu “ko es šodien uzzināšu?”, un ar prieku sirdī!
- Jau sen domāju par to, ka Montessori pedagoģija ir tas pedagoģijas virziens, kurš mani piesaista. Vēlos ieviest gan regulārus klusuma vingrinājumus, gan to, ka grupā nav rotaļlietu, ir pieejami darbiņi, kurus darīt un kurus bērni apgūst plūstoši.
- Šī diena palīdzēja "atslēgties" no ikdienas rutīnas. Ļoti gaidīju tikšanos ar kolēģiem, bija iespēja izrunāties, reflektēt, dalīties jaunumos.
- Ieguvu dažādus knifiņus, ko skolotāja izmantoja darbā ar skolēniem, ko varu pārņemt savā praksē. Stundu/nodarbību vērošana ir māksla. Katru stundu jāatvēl dažas minūtes, lai novērotu skolēnu darba procesu. Kuratores Lauras lekcija par vērošanu, uzmanības veidiem un izvēlēm bija ļoti vērtīga. Tikai tagad aizdomājos, vai es vienmēr piedāvāju izvēli saviem skolēniem? Un kādas izvēles es piedāvāju?
- 1. Mierpilni pedagogi un auklītes 2. Cieņpilna attieksme pret bērniem 3. Pacietība un sapratne pret viesiem.
- Emocijas – ļoti jauki pavadīta diena. Laura ir ļoti atraktīva un uzņēmīga direktore un kuratore, kas saviem darba pienākumiem pievēršas ar lielu degsmi un aizrautību. Var redzēt, ka viņa ir profesionāla un katram pasākumam gatavojas ar lielu rūpību. Ļoti labs iespaids par viņu, jaunajiem pedagogiem tas ir liels ieguvums.
- Jebkura pieredze mums kaut ko iemāca.
Eiropas Sociālā fonda Plus projektu “Indukcijas gada atbalsts jaunajiem pedagogiem pēc skolotāja kvalifikācijas iegūšanas” (Nr. 4.2.2.7/1/23/I/001) īsteno projekta vadošais partneris Latvijas Universitāte un projekta partneri Daugavpils Universitāte, Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija, Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, RTU Liepāja. Projekta mērķis ir sniegt indukcijas gada atbalstu pedagoģijas studiju absolventiem pirmajā gadā pēc studiju pabeigšanas, lai nodrošinātu viņu tālāku iekļaušanos izglītības iestādes vidē un veicinātu palikšanu skolotāja profesijā.